Қоғамда ҚМДБ Ғұламалар кеңесі қабылдаған «Жаназа» пәтуасындағы қайтыс болған адамды жерлеу мен құдайы ас беруге қатысты ережелер қызу талқыланып жатыр. Бұған қатысты «Айқын» газетінде жарияланған ұстаз, Діни басқармадағы Шариғат және пәтуа бөлімі меңгерушісінің орынбасары Сансызбай Құрбанұлының «Ысыраппен ас бергенше, жетімге көмектессін» атты сұхбаты оқырман көңілінен шығып, пәтуаның орындалу жағына мән беру қажеттігі айтылып-ақ жүр. Өз кезегінде «Иман» журналының бас редакторы Оңғар Өмірбек те бұл тақырыпқа үн қосып, өзекті мәселе төңірегінде сұхбат берген еді.
– Өкінішке қарай, бүгінгі күні әсемдеп қабір тұрғызу, бей-берекет кесене салу үрдісі белең алуда. Негізінде, мақтану, байлығын көрсету, бәсекелесу үшін кесене тұрғызу – харам іс. Өйткені қабір уақыт өте келе жермен тегістеліп кетуі тиіс. Қаншама қаржыға тұрғызылған мұндай кесененің марқұмға пайдасы мен сауабы тимейді, жай ысырап дүниеге айналады. Егер қабірстанның сырты толықтай қоршалса, онда марқұмның басына құлпытас, яғни, белгі қоюмен шектелу керек. Құлпытас орнату мен қабірді қоршауда шариғат талабынан артық кету, ысырапшылдыққа жол беру – харам.
Мұндай тыйымдардың басты себебі – өлілерге табынудан, сыйынудан сақтандыру. Қайтыс болған пенделер, қандай адам болсын, өмірден өткен соң дүниедегі іс-амалдары тоқтайды. Олардың мазарларын көркемдеп, оларға ескерткіш, бюст орнату зияннан басқа ештеңе әкелмейді.
– Өкінішке қарай, мазарларға ескерткіш, кесене қою белең алған ғой. Дұрысы қалай?
– Адам дүниеден өткен соң тәні топыраққа жерленеді. Жерлеген уақытта қабірдің топырағы түйенің өркешіндей биіктікте ғана жерден көтерілуі тиіс. Қабір тек өз топырағымен ғана көміледі. Сырттан басқа топырақ қосу, үстін тегістеп, цементпен құю немесе түрлi майлы нәрселер жағу – мәкрүһ.
Сахаба Жәбирден жеткен хадисте: «Пайғамбарымыз (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) қабірді гипстеуге, үстіне құрылыс салуға әрі үстіне отыруға тыйым салды» деген. (Мүслім риуаят еткен).
Шариғат бойынша қабірді жоғалтып алмау мақсатында үстіне белгі (құлпытас, ағаш) қойып, марқұмның аты-жөнін жазып қоюға рұқсат беріледі (Ибн Абидин, «Хашият», 2/236).
Құлпытастарға марқұмның бейнесін салу, мүсінін қашап қою, табыттың алдында өлген кісінің суретін алып жүру немесе кішкентай суреттерін жағасына қыстырып жүруге рұқсат етілмейді. Мұндай әдеттер мәйіттің қабірде қиналуына себеп болады. Дінімізге кейіннен енген мұндай жат, кірме әдеттерден арылу қажет.
Қабірлердің үстіне кесене орнату, басқа құрылыстар салу – мәкрүһ, жағымсыз іс. Өйткені марқұмға осы дүниеде істеген жақсы амалдары, ғибадат-құлшылықтары ғана пайда береді.
– Ас берудің қандай талаптары бар?
– Марқұмның отбасына көршілерінің тамақ дайындап берулері – сүннет. Оларға тіпті «тамақ алыңыз» деп қолқалап отырса да болады.
Қаралы үйдің тұрмысы ауыр немесе біреулерге қарызы болса, олардың одан сайын қарызға батып, ас бepyлepi дұрыс емес. Ол үйден ас шығартпау керек. «Қазалы үйде үш күнге дейін қазан асылмасын» деген сөздің шариғатта негізі бар. Қонақтар үшін арнайы дастарқан жайылып, қазалы жандарға ауыртпалық түсірудің жөні жоқ. Тағамды туысқандары, жора-жолдастары немесе көршілері үйінде жасауына болады. Өздері жақындарынан айырылып, қайғырып отырған үй иелеріне тамақ әзірлетіп, кісі күттіріп қойған дұрыс емес. Мәйітті бірнеше күн жатқызып қойып, тек қонақ күтудің қамына кірісу – күнә. Ең әуелі мәйітті жуындыру, кебіндеу, жаназасын оқу және жерлеу істері мұсылман мойнындағы кезек күттірмейтін негізгі міндет екенін ұмытпағанымыз жөн.
Шариғатта жұртқа тамақ таратудың сауапты іс екендігі аят пен хадистерде баяндалады. Жетісі, қырқы және жылы шариғатта нақтылы белгіленбегендіктен, оны тек рәміздік атау ретінде ғана орындаса болады. Сондай-ақ «жетісінде мәйіт ісінеді, қырқында бүйтеді, ал тағы басқа күні еті мен сүйегі ажырағанда мәйіт қатты қиналады. Сондықтан ас беріп, дұға жасау керек екен» деген жаңсақ түсініктердің ешбір негізі жоқ. Кейбір аймақтарда осы сияқты бейсенбілік, елу екілік, жүзі, тағы басқа да әдеттер бар. Шариғат ысырапшылдыққа, мүмкіндіктен тыс қиындыққа негізделген аста-төк ас, құдайы тамақ беруді бұйырмаған.
Алайда Ханафи мәзһабының ғалымдары оны жаназасына қатыса алмаған алыстағы ағайын-туысқандары көңіл айтып, көрісу үшін жасалатын рұқсат етілген жоралғылардың қатарына жатқызады.
Дінімізде міндетті түрде қарызданып немесе өзіне жетпей жатқан қажетті қаржыны жұмсап, өлі атынан мал сойып, садақа бер деген үкім жоқ. Өлілердің атынан жақсылық жасаудың түрі көп. Оны кез келген уақытта шама-шарқына қарай мұқтаждарға, жетім-жесірлерге, медресе шәкірттеріне садақа көмек ретінде таратуға болады.
– Әңгімеңізге рақмет!
Сұхбаттасқан
Кәмшат ТАСБОЛАТ
Пікірлер (0)
Тіркелген қолданушылар ғана пікір қалдыра алады. Сайтқа кіру