Әрине Алла Тағаланың мейірімі, кешірімі мол. Ол біз ойлағанымыздан да көбірек мейірім Иесі. Бірақ осыған жүгініп, күнә істеу үлкен қателік. Өйткені күнә істеушілер, яғни ашық түрде Аллаға қарсы шығушылар әрине жазаланады. Құранда:
Барлық күнәлардан сақтанып, ешбір күнәні кіші көрмеу керек, өйткені Алла Тағала күнәһарлардың, залымдардың жазаларын беруден мүлдем тартынбайды. Ол ашуын күнәлар арасында жасырған. Кіші саналатын бір күнә үлкен күнәнің жолының ашылуына себеп боуы ықтимал. Хақ Тағала жылдар бойы ғибадат жасаған бір құлын бір күнә үшін мәңгіге жазалауы мүмкін. Бұл жайлы Құранда да айтылған. Екі жүз мың жыл бағынған шайтанның тәкәппарланып, сәжде етпегені үшін мәңгіге малғұн болғанын білеміз. Адам пайғамбардың баласы біреуді өлтіргені үшін мәңгі тозақтық болды. Олай болса, үлкен-кіші барлық күнәлардан сақтануымыз керек.
Күнәға тосқауыл қойылмаса, бәрі зиянын көруі мүмкін. Ардақты елшіﷺ хадистерінде былай дейді:
Қаншалықты күпірден басқа үлкен күнә істейтіндерге демеу керек болса да, күнәларды жалғастырған адамның уақыт өте жүрегі қараяды, харамдарды істегенде қынжылмайтын болады, иманы да әлсіреп, бір күні толығымен сөнуі мүмкін.
Күнә істеген адам дүниеде және ақыретте үлкен қиыншылықтарға тап болады.
«Күнә істегенде жүректе бір қара дақ пайда болады. Егер тәубе етілсе, ол дақ өшеді. Күнә істеу жалғасатын болса, ол дақ үлкейіп, жүректі толығымен қаптайды» (Нәсаи). (Жүрек қарайғанда ғибадат жасау қиын болып қалады, күнәларды істеу оңай болады).
«Дерттерің – күнәлар, дауасы – истиғфар». (Адамдардың басына келетін барлық қиыншылықтар күнәлардың кесірінен келеді. Истфиғфар еткенде, яғни өкініп, тәубеге келгенде күнәлар өшіріледі).
«Адам істеген күнәларының кесірінен ризығынан мақрұм қалады» (Хаким).
Шынайы мұсылмандықтың белгілерінің бірі – күнәсін өте қауіпті деп санау. Алла елшісі ﷺ: «Мүмин күнәсін төбесінде тұрған таудай көреді, оның кенеттен үстіне құлап кетуінен қорқады. Ал мұнафық мұрнына қонған шыбындай көреді, лезде ұшып кетеді деп санайды» деген. (Бұхари).
Жасырын істелген бір күнәні әркімге айта беру де екінші бір күнә болады. Ондай күнәлардың кешірілуі қиын болады. Әз елші ﷺ: «Күнәсін басқаларға жария қылған адамдардан басқа кез келген адам кешіріледі» деген. (Бұхари)
Күнәні жасырын түрде де, ашық түрде де істеуге болмайды. Құранда:
Бірақ жасырын жасалған бір күнәні жариялау бөлек күнә. Ибн Абидин: «Күнәсін жариялау бөлек бір күнә болады. Жасырын жасалған күнәні басқаларға айту да- күнә» деген.
Ардақты елші ﷺ: «Бір күнә істеп қойған адам Алланың жамылғысын соның үстіне жапсын!»,- деген екен. (Мүслим)
«Аздаған бір күнәдан сақтану бүкіл жын мен адамдардың (нәпіл) ғибадаттарының жиынтығынан да жақсырақ» делінеді.
Әр күнә Алла Тағалаға қарсы шығу болғандықтан, үлкен болып саналады. Алайда кейбірлері басқаларына қарағанда кішірек болып көрінеді. Бір кішкентай күнәні істемеу бүкіл әлемнің нәпіл ғибадаттарынан сауаптырақ, өйткені нәпіл ғибадат жасау парыз емес. Ал күнәлардан сақтану – парыз. (Рияд-ун-насихин)
Демек, күнә істеу арқылы ғибадат жасауға болмайды. Олай болса, бір парызды орындағанда харам істеу мәжбүрлігі туындаса, харам істемеу үшін парыз кейінге қалдырылады. Бір сүннетті орындағанда да мәкрух істеу қажет болса, мәкрухтан сақтану үшін сүннет тәрк етіледі.
Алла Тағаланың тыйым салғандарынан сақтанбау күнә болғанындай, бұйрықтарына мән бермеу де күнә. Харам істемеу парызды орындаудан бұрын тұрса да, парыздарды орындамаудың күнәсі харам істеу күнәсынан да көп. Мысалы намаз оқымау ішкілік ішуден де үлкен күнә.
Ибн Мәсуд хазреттері: «Күнә істеген адам білетіндерінің кейбірін ұмытып кетеді» деді. Әз елші ﷺ де былай деген: «Күнә істеген адам ризықтан мақрұм қалады» (Ибн Мажа)
Бір кісі: «Тышқандардың үйімді қаптап кетуін күнәмнің жазасы деп білемін» деген екен.
Әулиелерден бір кісі балшық және тайғанақ жолда кетіп бара жатқанында лайға түсіп кетпеу үшін абайлап жүреді. кенеттен аяғы тайып, балшыққа құлайды да, үсті-басы лай болады. Үсті былған әлгі адам балшыққтан сақтанбай жүріп кете барады. Балшыққа былғанған ол көзі жасаурап: «Міне, күнәға түсуден бұрын күнәдан сақтанып жүрген адамның жағдайы осы. Бір-екі рет күнәға түскеннен кейін сол күнәларды істеуден тартынбайтын болып қалады. Демек, бір күнә басқа бір күнәні тартады» деген екен.
Pіkіrler (0)
Тіркелген қолданушылар ғана пікір қалдыра алады. Сайтқа кіру